CZY BURAKI SĄ ZDROWE?

CZY BURAKI SĄ ZDROWE?

with Brak komentarzy

Buraki mogą mieć różne kolory – bywają fioletowe, złociste, ale najczęściej spotykamy czerwone. Wybierając buraki należy zwrócić uwagę na jakość – te o jędrnych korzeniach i zielonych liściach będą dobrym wyborem. Przechowuj w lodówce do czasu użycia. Zastosowanie tych warzyw jest bardzo duże, ponieważ buraki można trzeć i podawać na surowo, marynować albo gotować w wodzie lub na parze. Doskonałe na barszcz i chłodnik. Doskonała jest też opcja usmażenia całych warzyw, wraz z liśćmi, na oliwie z czosnkiem. Pycha! Buraki spośród wszystkich warzyw mają najwyższą zawartość cukru, a mimo to to tylko 43kcal na 100g. Warto zjadać całe buraki – od korzenia po czubki liści! Korzenie buraka zawierają kwas foliowy, przeciwutleniacze i błonnik, a także betainę glicynową – fitoskładnik, który pomaga obniżyć zawartość homocysteiny we krwi, czynnika zagrożenia chorobami serca. Liście buraka zawierają prawie dziesięciokrotną zalecaną dzienną dawkę witaminy K oraz witaminę A. Cenne składniki jakie posiada burak to: kwas foliowy, mangan, błonnik pokarmowy, potas, wapń, witamina K, witamina C, ryboflawina, fitoskładniki ( karotenoidy, kwasy fenolowe, betalaniny)