CZY ODŻYWIANIE MA WPŁYW NA SYLWETKĘ I OGÓLNY WYGLĄD SKÓRY, WŁOSÓW I PAZNOKCI?

CZY ODŻYWIANIE MA WPŁYW NA SYLWETKĘ I OGÓLNY WYGLĄD SKÓRY, WŁOSÓW I PAZNOKCI?

with Brak komentarzy

Tak, odżywianie ma wpływ na to jak wyglądamy! Bardzo często wydajemy pieniądze na drogie kremy, balsamy i inne drogie kosmetyki, a zapominamy, że najzdrowszym kosmetykiem jest zdrowe jedzenie.  Warzywa i owoce to bardzo dobra inwestycja w nasze zdrowie, a i wygląd.

Bo dobrze odżywiony organizm odwdzięczy się zdrową i elastyczną skórą, lśniącymi włosami i zdrowymi paznokciami, a co więcej opóźni procesy starzenia.

Jakie, więc spożywać produkty aby uzyskać ten efekt?

WARZYWA I OWOCE – dlatego, że to naturalne zródła witamin antyoksydacyjnych, czyli pogromcy wolnych rodników, które wytwarzają się pod wpływem promieniowania ultrafioletowego, działania hormonów, stresu, nałogów i zanieczyszczenia środowiska. Dieta zawierająca każdego dnia bombę witaminową składającą się z wartościowych warzyw i owoców, to ważny krok do odżywienia i odmłodzenia skóry.

WODA – dlatego, że nasz organizm składa się w 70% z wody, musimy dostarczać mu jej na bieżąco. Woda to cenne składniki mineralne takie jak wapń, magnez, sód, potas i wpływa na nawilżenie skóry, wzmacnia jej strukturę.

SÓL! – dlatego, że duża zawartość soli w diecie powoduje zatrzymanie wody w organizmie i prowadzi do powstawania obrzęków. Należy ograniczyć dosalanie potraw, a przede wszystkim świadomie wybierać nieprzetworzone pożywienie. Gotowe mieszanki przyprawowe , sery pleśniowe  czy ryby wędzone duża dawka soli i należy te produkty jeść z umiarem, niezbyt często. Sama sól w sobie jest potrzebna organizmowi ale nie w nadmiarze. Dzienna dawka to 5g-6g, co dość trudno przeliczyć zwłaszcza jeśli spożywa się gotowe produkty. Zamiast soli można stosować wiele rodzajów ziół, które nadają potrawom nie tylko smaku ale i aromatu.

CYNK(Zn) –dlatego, że cynk uczestniczy w produkcji kolagenu, który wpływa na elastyczność komórek. Cynk odgrywa dużą rolę w leczeniu trądziku, który jest szczególny oporną dolegliwością skórną. Bardzo dobre zródła cynku to owoce morza, pestki dyni i słonecznika, kiełki pszenicy i ryby morskie.

SIARKA( S) –dlatego, że niedobór tego pierwiastka w diecie przyczynia się do pogorszenia nastroju, przygnębienia, bladości skóry, łamliwości paznokci, bólów stawów. Produktami, które są podstawowymi źródłami siarki w diecie są przede wszystkim: sery podpuszczkowe, jaja,  ryby, mięso, warzywa kapustne i nasiona roślin strączkowych.