Dlaczego nie mogę schudnąć

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Otyłość i nadwaga nie biorą się znikąd. Zawsze jest jakaś przyczyna i w pierwszej kolejności należy zrozumieć błędy, które to spowodowały. W większości przypadków kłopoty z nadwagą czy otyłością, to po prostu złe przyzwyczajenia żywieniowe. Zdarza się jednak, że objawem zbyt dużej wagi może być inna przyczyna, której należy się przyjrzeć. Dlatego tak ważne jest dbanie o siebie i nie bagatelizowanie objawów jakie przesyła nam nasz organizm.
Warto zwrócić uwagę, że otyłość to nie tylko niezgrabna figura, to przede wszystkim choroba, związana z zakłóceniem wielu procesów fizjologicznych organizmu. Logiczne zatem jest, że chorobę trzeba leczyć, w przeciwnym razie zniszczymy doszczętnie zdrowie. Otyłość czy nadwaga dotyka osoby w każdym wieku. Bardzo niepokojące jest to, że problem z nadwagą coraz częściej mają dzieci. Zapewne w tym momencie zadasz mi pytanie – co zrobić by schudnąć? Uważam, że w pierwszej kolejności musisz sam przed sobą zadać i odpowiedzieć na poniższe pytania.

Czy jesz szybko?

Szybkie i zbyt krótkie przeżuwanie jedzenia zakłóca proces trawienia. Kiedy pokarm nie jest odpowiednio strawiony, odłoży się w postaci tłuszczu.
Jeśli masz nawyk szybkiego jedzenia to znaczy, że należy popracować nad tym. Nie jadać w pośpiechu, zacząć delektować się posiłkiem.

Czy pijesz podczas posiłków?

Zbyt duża ilość płynów prowadzi do zaburzeń funkcjonowania układu pokarmowego. Najzdrowiej będzie, jeśli będziesz pił 30 minut przed jedzeniem i 60 minut po jedzeniu.

Czy jesteś aktywny fizycznie?

Aktywność fizyczna jest niezwykle istotna absolutnie dla każdej osoby. Każdy powinien w miarę swoich możliwości się ruszać. Przyzwyczajenie się do siedzącego trybu życia nie jest korzystne dla zdrowia. Gdy jesteśmy aktywni fizycznie mamy więcej energii. Podczas obciążenia fizycznego organizmu potrzebna jest energia, która pobierana jest przede wszystkim z tkanki tłuszczowej.

Czy podjadasz późnym wieczorem (w nocy) ?

Noc jest od spania, czyli naturalnie organizm nocą odpoczywa. To właśnie w nocy organizm nabiera sił, by rankiem mieć energię. Wieczorne i nocne podjadanie to nic dobrego. W ten sposób wyhodujesz sobie jedynie tkankę tłuszczową, bo na pewno nie zdrowie.

Czy jesz przed telewizorem/komputerem?

Jedzenie to trochę proces intymny. Jadać powinno się w skupieniu i ciszy. Jedząc powoli poczujesz głębszy smak potrawy i mniej zjesz, ponieważ uczucie najedzenia przychodzi po kilkunastu minutach. Jeśli podczas jedzenia oglądasz telewizję czy skrolujesz telefon, mózg nie wie co ma robić i proces trawienia jest zakłócony. Daj sobie czas na zjedzenie posiłku i skup uwagę tylko na jedzeniu. To ważne.

Czy podjadasz, gdy jesteś zestresowany?

Są osoby, które w czasie stresu podjadają mimo, że wcale nie są głodne. To bardzo zgubne i bardzo prawdopodobne, że pokarm nie zostanie strawiony i odłoży się w postaci tłuszczyku. Gdy jesteś zestresowany zamiast podjadania, warto dobrze spocić się na treningu!

Czy jesz często produkty rafinowane?

Rafinacja jest procesem oczyszczania w wyniku którego otrzymuje się produkty fałszywie uszlachetnione. Proces ten pozbawia produkt tego najważniejszego, czyli tego co stworzyła natura. Produkty te pozbawione są naturalnych witamin, mikro i makroelementów. Należy unikać takich produktów, ponieważ po jedzeniu ich, zwykle po krótkim czasie odczujemy głód i w rezultacie zjadamy więcej niż powinniśmy. Zauważ, że gdy jesteś naprawdę głodny nie masz ochoty na batonika, a raczej na konkretny posiłek. Rozumiesz teraz?

Czy jesz systematycznie?

Jeść należy systematycznie. Ilość spożywanych posiłków jest indywidualna dla danej osoby. Jedni potrzebują pięciu posiłków, a innym wystarczają trzy. Ważne natomiast jest to, by jeść racjonalnie i systematycznie.

Czy pijesz odpowiednią ilość wody?

Picie odpowiedniej ilości wody każdego dnia ma znaczenie. Woda pomaga lepiej funkcjonować i sprawniej wykonywać czynności życiowe. Dodaje energii. Organizm człowieka składa się w 80% z wody. Wszystkie czynności organizmu możliwe są dzięki wodzie. Każda tkanka i narząd działa w środowisku płynnym. Woda potrzebna jest do funkcji trawiennych i krążenia krwi. Pragnienie często jest mylone z głodem. Warto zwrócić na to uwagę, bo czasem wypicie szklanki lub dwóch wody powoduje, że „głód’’ znika.