JAKIE WARTOŚCI ODŻYWCZE MA AVOCADO?

JAKIE WARTOŚCI ODŻYWCZE MA AVOCADO?

with Brak komentarzy

Choć w praktyce stanowi owoc, awokado jest traktowane jako warzywo z e względu na swe kulinarne zastosowanie. Awokado obfituje w potas, błonnik pokarmowy, witaminę K, witaminę E, ryboflawinę, niacynę , kwas foliowy, kwas pantotenowy, pirydoksynę, miedz i cenne jednonienasycone tłuszcze. Awokado jada się zazwyczaj na surowo. Stanowi wspaniały składnik sałatek, kanapek i tostów. Znakomicie pasuje do cytrusów. Jeden owoc ma około 200kcal i posiada wszystkie podstawowe aminokwasy. Dzięki obfitości kwasu oleinowego, zdrowego dla serca jednonienasyconego kwasu tłuszczowego awokado uważane jest za dość kaloryczny owoc, jednak niezwykle wartościowy odżywczo. Owoc gotowy do spożycia powinien być miękki i jędrny. Owoce sprzedawane w sklepie bardzo często są twarde i niedojrzałe – jeśli zostawisz na kuchennym blacie na 2-3 dni dojrzeje. Całe awokado można przechowywać 2-3 tygodnie, natomiast przekrojone znacznie krócej. Przekrojone awokado ciemnieje, aby temu zapobiec należy przechowywać je w lodówce, najlepiej w szklanym przykrytym pojemniku i nie usuwać pestki. Ciekawostką jest, że pestka awokado jest jadalna i wartościowa pod względem odżywczym. Zmielony proszek z pestki awokado można dodawać do koktajli , sałatek czy owsianki. Aby uzyskać proszek z pestki awokado należy ułożyć pestkę na blasze i włożyć do nagrzanego piekarnika do 120 stopni C na 2h. Kiedy skorupka pęknie i zmieni kolor na jaśniejszy, wyjąć i obrać pestkę, a następnie zmielić na proszek.